Subject: Fwd: (TEED-200439) Lääne-Nigula vald Österby küla riigiteele nr 16122 künniste rajamisest
From: Österby Külaselts <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 16 Jun 2025 12:46:56 +0300

Tere
Varasemalt tegeles Österby külatee (riigitee nr 16122) küsimustega 
Transpordiameti planeerimisosakonna kooskõlastuste üksusest Anna Palusalu, 
kuid näib, et tema enam Transpordiametis ei tööta. Seetõttu saadan 
infotelefoni soovituse kohaselt alloleva küsimuse üldmeilile ja loodan, et 
saame uue kontakti, kellega edasi suhelda.
Taustaks niipalju, et Österby külaselts on aastaid tegutsenud selle nimel, 
et ohjata väga kitsal külavaheteel kihutajaid - lisaks sellele, et teele 
väga lähedal paiknevatel majapidamistel on tugev müra ja 
vibratsioonihäiring, on meil pidevalt hirm nii laste kui koduloomade ohutuse 
pärast. On olnud ka mitmeid intsidente, mis võinuks lõppeda kurvalt. 
Kiiruspiirang on 30 km/h, mis on lisaks liiklusmärkidele joonistatud ka 
teekattele, samuti on joonistatud teed kitsamaks, kuid kihutatakse endiselt. 
Liikluskoormus aga tõuseb, kuna Österby sadamas on avatud restoran ning 
sadamat ja randa kasutavad aktiivsed hobikalastajad ja surfarid. Varasemalt 
tegime jõupingutusi, et paigaldada teekattele kiirust piiravad künnised. 
Nendele väljastas Transpordiamet ka projekteerimistingimused. Kuid kuna 
nende eest pidanuks maksma külaselts ja need osutusid väga kalliks, siis 
külaseltsi üldkoosolekul otsustati hetkel künniste projekt ootele panna. 
Seetõttu uurin, kas on üldse mingeid lisavõimalusi, kuidas järjest tihenevat 
liiklust ohjata ja kihutajate südametunnistusele vähemalt koputada - kas 
riigiteele saaks paigaldada nt elektroonilise tabloo, mis reageerib 
kiirusele, või meeldetuletuse: Ära kihuta, võta aega! Või midagi taolist. 
Juhul, kui midagi saaks teha ka külaseltsi rahaga, siis saaksime seda 
otsustada üldkoosolekul.

Lugupidamisega
Triin Nymann
Österby külaseltsi juhatuse liige

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Transpordiameti Jira <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: E, 17. juuni 2024 kell 14:10
Subject:   (TEED-200439) Lääne-Nigula vald Österby küla riigiteele nr 16122 
künniste rajamisest
To: <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere,

Teie taotlus "Lääne-Nigula vald Österby küla riigiteele nr 16122 künniste 
rajamisest" on töösse võetud ja sellega tegeleb Anna Palusalu.

Lisaküsimuste korral leiate tema kontaktid siit: 
https://transpordiamet.ee/kontaktid

Lugupidamisega,
Transpordiamet